Tagja annak az angliai művészgenerációnak, mely a londoni Goldsmith College-ban nevelkedett, és a 90-es évek elején vált ismertté. Első ízben az 1988-ban rendezett, Freeze [Fagyasztás] c. kiállításon – melyen Goldsmith College-beli diáktársaival együtt vett részt –, Door Paintings [Ajtófestmények] c. sorozatával vívott ki elismerést. Ezek fatáblákra aprólékosan festett, életnagyságú képek voltak, háromdimenziós ajtók plasztikus anyagszerűségének kétdimenziós megjelenítései modernista nyelven, egyszerű formákkal és vonalakkal, minimális színnel. Az erősen tükröződő, csillogó festékek használata különleges, érzéki hatást kölcsönzött műveinek, megkérdőjelezve azok egyoldalúan modernista olvasatát. Hume-ot a felület festői fizikalitása érdekelte – a felületen az önmaga visszatükröződését megpillantó nézőt is bevonta a műbe.
Fényesre festett, rikító, tükröződő felületű, minimalista, absztrakt műveinek festésmódja a 90-es évek elején képlékenyebbé és líraibbá vált. Miközben megtartotta a felület minőségét és a határozott, gazdaságos kifejezésmódot, témaválasztása kiszélesedett egészen a portrék, aktok, kertek, gyermekkori motívumok, pl. jegesmedvék, hóemberek, nyulak, baglyok, valamint közeli arcképek ábrázolásáig.
Nemzetközi elismertségének köszönhetően Európában és Amerikában is rendszeresen nyíltak kiállításai. 1996-ban ő képviselte Angliát a São Paulo-i Biennálén, s ugyanebben az évben jelölték a Turner-díjra is.
1999-ben a Velencei Biennálén is ő képviselte Angliát Water Paitings [Vízfestmények] c., határozott, színes alappal hangsúlyozott, többszörösen egymásra rétegződő, vonalas aktrajzaival. A pop-kultúrát – Tony Blackburnhöz, a híres angol DJ-hez, Kate Mosshoz vagy Patsy Kensithez hasonló hírességek portréit – bemutató egyéni tárlatai nyíltak a maastrichti Bonnefanten Museumban, az edinburghi Scottish National Gallery of Modern Artban, a londoni Whitechapel Galleryben, valamint a barcelonai Fundação „la Caixa”-ban.
Az első Cape Farewell-utazás (2003 májusa) után készített Hermaphrodite Polar Bear [Hermafrodita jegesmedve] c. festmény sikerétől indíttatva a festett felület mélységét növelő alumínium alapra készített sorozatokat, melyeket később nagyméretű digitális művekké fejlesztett. A Hermaphrodite Polar Beart ausztriai egyéni kiállításán is bemutatták. 2006 júniusában a londoni White Cube-ban nyílt meg Cave Paintings [Barlangfestmények] c. sorozatát bemutató egyéni tárlata, melyen hét, különböző színű márványdarabból kollázs-szerűen összeálló, tektonikus lemezeket idéző képet állított ki. Az egyes darabokat ólomváz tartotta össze, s a felületet a kő természetes erezete és „hibái” gazdagították. E kézzel faragott, monolit kompozíciók rendkívüliségét a természeti motívumok és az ember születésére és alapvető érzelmeire utaló ábrázolások ötvöződése adta.
Jelentős egyéni kiállításai: ICA, London, 1996; Whitechapel Gallery, London, 1999; National Galleries of Scotland, Edinburgh, 1999; Fundação „la Caixa”, Barcelona, 2000; Irish Museum of Modern Art, Dublin, 2003; Kestnergesellschaft, Hannover, 2004; Kunsthaus Bregenz, 2004; White Cube, London, 2006.
Jelentős csoportos kiállításai: Brilliant!: New Art from London [Ragyogó! Új művészet Londonból], Minneapolis, Walker Art Center, valamint Moca, Houston, 1995−96; Sensation. Young British Artists from the Saatchi collection [Szenzáció. Fiatal angol művészek a Saatchi-gyűjteményből], London, Berlin, New York, 1997−99. Londonban és New Yorkban él és dolgozik.
A cikk lejjebb folytatódik.