Az európai és a Nouvelle Figuration képviselője. Nagyapján keresztül, aki képkereskedő volt, korán találkozott a festészettel. 1956-1959-ig a berlini Képzőművészeti Főiskolán tanult. 1959-ben ösztöndíjjal Párizsba ment, ahol végleg letelepedett. 1964-ben részt vett a a Musée d”Art Moderne-ben rendezett, ma már művészettörténeti jelentőségű Mythologies quotidiennes kiállításon. Ugyanitt 1971-ben egyéni kiállítása volt. A hatvanas-hetvenes években készített festményein – hiperrealista ábrázolásban – az ipar, a technika tárgyait jelenítette meg, míg máskor erotikus női testrészeket szembesített kellemetlen érzést ébresztő orvosi eszközökkel, tárgyakkal. Későbbi művein többnyire népszerű magazinok lapjainak felhasználásával készült kollázsok, valóságos tárgyak és festett részletek keverednek. A festéshez nem ecsetet, hanem festékszóró-pisztolyt használ. 1985-1988 között megalkotta Berlini-fal-sorozatát. A kilencvenes évek vége óta installációkat is készít. Monumentális munkája található a Défense negyed központi parkolójában, amelynek négy szintjét, többezer négyzetméter felületen, a városi környezet képeiből és szimbolumaiból komponált falfestményei borítják.
Irodalom
TILMAN, P.: Klasen, 1979; Rétrospective Peter Klasen, kat., Aix-en Provence, 1987. JOUFFROY, A.: Klasen, 1993.