„Nemrég találtam egy vékony kottafüzetet. Sechs Tonbilder für das Pianoforte (Componiert von Heinrich Lichner): Hat hangkép zongorára – a füzet címe.
Bár az elmúlt években elég gyakran megjelent a zongora billentyűzete a szobraimon, festményeimben, ezúttal olyan hangképeket láthat a látogató, amelyekről ez a festmény zenei ihletettségére utaló motívum elmarad. Csak a kiállítás címe „Hangképek” tereli a néző figyelmét a képi-zenei többszólamúság, ellenpontozás, improvizáció irányába.
Egymáshoz kapcsolódó geometrikus elemek, ívelt átmérőjű háromszögek, korongok, gyűrűk a képeim „szereplői”. Ütköznek, torlódnak, elrendeződnek. A szobraim egy részében a kaleidoszkóphoz hasonlóan a rendezetlenséget a szimmetriák teszik rendbe (rendezetté). Ezekben a képekben megmarad valami a kaotikusból, véletlenszerűből. Jólesik a festészet eszköztárának egy részét ismét birtokbavenni, színekkel, gesztusokkal, irányokkal és visszafogott tériséggel képeket, hangképeket fogalmazni.” – Barabás Márton